Další vlna volajících šmejdů: Pozor na pochybné nabídky pojištění a jiných služeb

Česko v posledních dnech zaplavila vlna telefonátů, ve kterých obchodníci nabízejí revizi smluv pojištění. Většinou jde o velmi agresivní a manipulativní hovory, které mají za cíl vylákat vás ke schůzce. Hlavně důvěřiví a starší lidé by si měli dát pozor, aby v dobré víře nepodepsali nějakou nevýhodnou smlouvu. Jde totiž o nabídky šmejdů.

Zdroj: Pixabay
Pozor na volající šmejdy, přes telefon nabízejí nevýhodné smlouvy. (ilustrační foto)

Praktiky takzvaných šmejdů, kteří se snaží hlavně seniorům prodávat předražené produkty nebo služby, se postupem času mění. Vždy jsou ale o krok před zákony, teď třeba šmejdi velmi často volají a nabízí přes telefon všechno možné.

V Česku je zatím stále možné uzavřít smlouvu přes telefon, a tak stačí jedno nešikovné „ano“ a oni to považují za uzavřený obchod. Odstoupení od smlouvy je pak často velmi složité.

Podezřelé hovory: Pojištění a revize smluv

Poslední dny bylo zaznamenáno hodně hovorů s nabídkami pojištění. Volající muž nebo žena se vydává za nějakou asociaci nebo sdružení pojišťoven a snaží se každého přesvědčit, že je potřeba provést kontroly již uzavřených smluv pojištění. Snaží se také volaného vylákat na osobní schůzku – jsou dokonce ochotni přijet i do práce hned další den.

Nátlak je obrovský a mnoho lidí získá dojem, že je něco v nepořádku a že je potřeba začít věc řešit. Hodně z nich také se schůzkou souhlasí. Jenže to je chyba, neříkají vám totiž pravdu. Revize smluv nepotřebujete a je dobré schůzky odmítnout. Jediným cílem těchto obchodníků je zrušit vaše stávající pojištění a uzavřít smlouvy nové.

Řešte svůj důchod s předstihem: Zjistěte si „odpracované“ roky a předejděte problémům

Na schůzky nechoďte

Dejte si proto pozor, když se v telefonu někdo takový ozve. Zachovejte klid, nechtějte žádné změny pojištění, nesouhlaste se schůzkou a rozhodně nikam své smlouvy nenoste a neukazujte. Pokud by to byla vaše banka nebo pojišťovna, tak nic nepotřebuje, má totiž úplně stejnou kopii u sebe.

Pokud by bylo s vašimi smlouvami o pojištění něco v nepořádku, ozve se vám přímo vaše banka nebo pojišťovna a pozve si vás k sobě na pobočku. Nikdy se to neřeší přes externí firmy. Lidé, kteří vám volají a vytváří zbytečný nátlak, jsou obchodníci a šmejdi, kteří jsou placeni provizemi z nově uzavřených smluv, takže vaše dobro pro ně není důležité.

Zkuste dodržovat tato pravidla:

  1. Pokud se vám volající člověk nezdá a máte z hovoru nepříjemný pocit, omluvte se a zavěste. Není vůbec standardní, že se podobně závažné věci řeší telefonicky.
  2. Ptejte se, odkud vzali vaše číslo, kdo volá a z jaké je firmy. Pokud firmu neznáte, určitě zavěste.
  3. Většinou volají lidé z různých call center a často neví komu. Pokud neznají vaše jméno nebo podrobnosti třeba o pojištění, které máte uvařené, jde zřejmě o šmejdy. Pak zavěste.
  4. Pokud vám něco nabízejí a vy máte pocit, že je to důležité, řekněte, že si to potřebujete prostudovat. Nadiktujte e-mailovou adresu, nechte si vše poslat a zavěste. Získáte tím čas a odstup a sníží se riziko, že uděláte chybu a kývnete na něco, čeho byste později litovali.
  5. Nenechte se zahnat do úzkých. Pokud na vás začnou tlačit, že něco musíte a že to musí být hned, tak se omluvte a zavěste. Nikdo na vás nemá právo tlačit. Nátlak vyvíjejí jenom šmejdi.
  6. Napište číslo do vyhledávače Google a podívejte se, jestli už o něm lidé nediskutují. Někdy se dozvíte zajímavé i varující informace.
  7. Uložte si toto číslo jako „šmejdi“, abyste byli příště dopředu varováni, když budou zase volat.

Dále doporučujeme